22.975.262

Keine neuen Beiträge, seit Ihrem letzten Besuch am 29.03.2024 - 06:40.
Forenübersicht » Pfadfinder - Forum » International Board » Gruppe aus Dublin sucht deutsche Gruppe für Begegnung in Deutschland

Gruppe aus Dublin sucht deutsche Gruppe für Begegnung in Deutschland
Hallo,
hat jemand Interesse an einer Begenung mit einer irischen Pfadfindergruppe? Wir waren letztes Jahr nach unserer Irland-Großfahrt bei denen und haben die dann aufs Bula eingeladen, aber die wollten lieber eigenes Programm in Deutschland machen. Nun suchen die noch eine Partnergruppe. Wenn ihr Interesse habt, mailt mir und ich leite euch den Kontakt weiter.

"Hi Christina,

I am just updating you about our trip to Germany in July.

I asked the Leaders to change their plan, but they had booked the ferrys already.

I checked out the Grant Funding and from this year, we hold an exchange in ONE location (Germany) with a scout group.

We will apply and receive funding for the two scout troops activities for the EXCHANGE project that we both agree too.

Then we travel over and meet the German Group and share activities and projects on culture and friendship.

For the German Scout Group there will be NO cost, the grant fund should pay for our EXCHANGE trips, camping, etc...

I am sending you our draft plan, this can change.

THE PROBLEM IS WE HAVE NO GROUP TO EXCHANGE WITH.
Can you help in some way? I know you are busy with your national Jamboree..... BUT do you know any other Scout Troop willing to do an EXCHANGE with? We will apply for the funding and then do a PLANING VISIT with 2 leaders travelling over to meet the Group.

I do apologize for the short notice.... but the GRANT funding is a great opportunity. We have 27 days left to apply for this grant, but we need the Group to exchange with.

Thanks,

www.fairviewscouts.ie"

"Wenn ich auch nur eine einzige düstere Kindheit erhellen konnte, bin ich zufrieden."
Beitrag vom 09.03.2014 - 12:08
Gast Fröschel
RE: Gruppe aus Dublin sucht deutsche Gruppe für Begegnung in Deutschland

Hallo,
hat jemand Interesse an einer Begenung mit einer irischen Pfadfindergruppe?

Sie haben Post! gelangweilt
Beitrag vom 09.03.2014 - 17:36
Diesen Beitrag melden   zum Anfang der Seite
Ich antworte heute abend in Ruhe.

Sie suchen nicht nur eine Unterkunft, sondern wirklich eine Gruppe, die gemeinsam mit denen Programm macht in Deutschland.

Beitrag vom 10.03.2014 - 06:31
Gast Fröschel

Erinner'.
Beitrag vom 11.03.2014 - 11:18
Diesen Beitrag melden   zum Anfang der Seite
RE: RE:
Original geschrieben von Fröschel

Erinner'.

Jo, manchmal kommt da so ein Arbeitsalltag dazwischen.zwinkern

Also ich habe jetzt noch einmal in meine Mails geschaut und ein genaues Datum haben sie leider nicht genannt bisher.
Sie wollen aber auf jeden Fall auch zum Brexbachtal und auch nach Koblenz.

Der Kontakt ist:
fairviewscouts@hotmail.com
www.fairviewscouts.ie

Beitrag vom 11.03.2014 - 19:23
upsi`s alternatives Ego
Jetzt wollen sie doch nicht... ärgerlich

Hi Christina

Thanks for reply.

The Scouts plan has changed... not to do Exchange... they plan to travel in July.

Thanks for your help.

Tom

www.fairviewscouts.ie

Beitrag vom 11.03.2014 - 20:14