23.050.299
    moggeCP

Keine neuen Beiträge, seit Ihrem letzten Besuch am 19.04.2024 - 20:48.
Forenübersicht » Pfadfinder - Forum » International Board » Irish Scout Expedition to Germany - We need your help

CharlieB55 ist offline CharlieB55
Irish Scout Expedition to Germany - We need your help
1 Beitrag
Hello,

There will be an Irish Scout Expedition, 'The Explorer Belt' taking place in Germany over the next 10 days. We are flying out of Dublin this morning (25th June) into Bremen airport and we will be somewhere around the area.

There will be 12 teams of 2 dropped somewhere in the north western area of Germany we suspect. Each team will be tasked with walking 200km over 10 days starting today to a specified base location which we will find out upon arrival. Every team will have a very limited budget and will be looking for places to stay every night, food or any help that would be available.

Any help that would be available would be most appreciated so we would like to ask all German scouts to keep a look out for pairs of scouts walking on the road and to please consider giving them a hand! Everyone will be most grateful for it.

My own team have a blog: www.adventureonthebelt2015.ie and we also have a Facebook page which we will be updated constantly as we travel: https://www.facebook.com/adventureonthebelt2015.

Danke!

Cathal.
Beitrag vom 25.06.2015 - 06:34
Bournd-the-burner ist offline Bournd-the-burner
Bournd-the-burner`s alternatives Ego
Have fun and nice days in Germany.

We are from the southside of Hamburg (21435 Stelle) we have great wonderful costfree places with beach and our Komune Stelle can help you addional.
We can organiced costfree visit in open air swimmingpool and spend your Scouts some of our Food!
Some of our Scouts love Ireland an we will visit Ireland 2017!

*g* its not our Kind of scouting to visit this with scoutinguniforms but its lucky that its in the same time if you are in Germany!

Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zuletzt von Bournd-the-burner am 25.06.2015 - 20:31.
Beitrag vom 25.06.2015 - 20:29
albi ist offline albi
Moderatorin
albi`s alternatives Ego
Shared on Facebook in the BdP group!

Ein Volk kann hoffen, solange seine Jugend bereit ist, die Fahne des Guten und Edlen zu erheben, und willens, sie voranzutragen.
Alo Hamm (Trenk)

- Diskutieren? Gerne, aber nur in Schwarz. Moderieren? Wenns sein muss, dann aber in Blau.
Beitrag vom 26.06.2015 - 13:16
Diesen Beitrag melden   nach weiteren Posts von albi suchen albi`s Profil ansehen albi eine private Nachricht senden albi zu Ihren Freunden hinzufügen zum Anfang der Seite
albi ist offline albi
Moderatorin
albi`s alternatives Ego
Die Internationale Pfadivernetzung klappt perfekt!

Sie sind auf dem Weg von Halberstadt nach Immenhausen, Ihr Ziel ist wohl das BdP Bundeszentrum.
Vergangene Nacht konnten sie bei einem BdPler in Wernigerode verbringen.

Alo Hamm (Trenk)

Beitrag vom 28.06.2015 - 11:08

Es ist / sind gerade 1 registrierte(r) Benutzer und 523 Gäste online. Neuester Benutzer: Katharina
Registrierte Benutzer online: moggeCP